Reading Cinema - Lesekino

von Anonymous
01. May 2024

Every year, our school organizes a reading cinema. The classes are transformed into movie theaters in which the teachers read a book aloud. This year, everything revolved around the theme "Around the world". In addition to stories from more than 20 different countries, typical specialties from the different nations were tasted in some of the reading cinemas. Of course, popcorn was also a must.

Jedes Jahr wird an unserer Schule ein Lesekino durchgeführt. Dafür verwandeln sich die Klassen in Kinosäle, in welchen die Lehrpersonen je ein Buch vorlesen. Heuer drehte sich alles um das Thema "Rund um die Welt". Neben Geschichten aus mehr als 20 verschiedenen Ländern durften in manchen Lesekinos auch typische Spezialitäten der unterschiedlichen Nationen verkostet werden. Popcorn durften natürlich auch nicht fehlen.