Olympic Games - Olympische Spiele

von Anonymous
01. May 2024

As part of our school-wide science project, we looked at the Olympic Games. The pupils learned interesting facts about the ancient Olympic Games, participating athletes and received information about this year's Summer Games in Paris. Finally, they competed against each other in a number of Olympic disciplines - such as discus, javelin, horse riding and many more. A big highlight for everyone was the visit from Kate Allen, an Australian-born athlete who won Olympic gold for Austria in the triathlon. She talked about her sporting career and brought her gold medal and an original Olympic torch with her.

Im Rahmen unseres schulweiten Sachunterrichtsprojektes beschäftigten wir uns mit dem Olympischen Spielen. Die Schülerinnen und Schüler erfuhren interessante Fakten über die antiken Olympischen Spiele, teilnehmende Athletinnen und Athleten und erhielten Informationen zu den diesjährigen Sommerspielen in Paris. Als Abschluss traten sie selbst in einigen olympischen Disziplinen - etwa Diskus, Speerwerfen, Pferdereiten und viele mehr - gegeneinander an. Ein großes Highlight für alle war der Besuch von Kate Allen, einer gebürtigen Australierin, die für Österreich im Triathlon Olympisches Gold gewann. Sie erzählte von ihrer sportlichen Karriere und hatte unter anderem ihre Goldmedaille und eine originale olympische Fackel mit im Gepäck.